ТВОРЕНИЯ

01.04.2010

Боядисване на яйца с люспи от лук

Последният работен ден за тази седмица отмина, най-накрая. Станах рано уж, за да свърша колкото се може повече неща, а до никъде не стигнах, оставих всичко за после. Но тъй като времето никога не стига, стана късно и аз чак сега показвам яйцата, които направих. Тази година реших да са с люспи от лук, да се доближа максимално до традицията. Много ми хареса резултата – получиха се красиво оцветени в керимидено яйца. Моята баба казва, че по тяхно време са боядисвали яйцата само с природни материали, нямало е бои. Много ми се искаше да пробвам и други начини за боядисване, но нищо – догодина. Ако не сте боядисали яйцата си, имате време и в събота да го направите, можете да се възползвате от този начин.

Но нека си припомним защо всъщност правим всичко това! На днешният ден се е състояла Тайната вечеря на Христос с 12-те аппостоли, по време на която той предсказва смъртта си и предателството на Юда. Не забравяйте да сте добри и последователни!

За яйцата са ви нужни доста люспи от лук, колкото са повече, по-наситен ще е цвета. Слагате ги в тенджера.  При тях добавяте и суровите яйца, предварително обвити в стар чоропогащник, а между него и яйцето прикрепяте листенце. Завързвате здраво с конец. Аз оставих и няколко не обвити листа. Варих яйцата на слаб котлон 12 минути. Оставих ги  да изтинат във водата и чак тогава ги извадих и  развързах. Изненада ме наситеният цвят, който се бе получил. Мисля, че могат да се получат и други интересни цветове с повече търпение!

Хубави празнични дни!

7 коментара »

  1. […] останали ми от боядисването с /люспите от лук/. Сварих черупките по същия начин както и яйцата. […]

    Pingback от Още яйца с прежда « ТВОРЕНИЯ — 03.04.2010 @ 11:28 | Отговор

  2. Таня, много хубави са се получили яйцата и с доста силен цвят. И аз правих с люспи от кромид лук, но моите станаха землисто кафяво-оранжеви. Интересно как се е получил керемидения цвят при теб? Поздрави и приятни пролетни дни🙂

    Коментар от littlethingslife — 09.04.2010 @ 11:32 | Отговор

  3. Моите люспи бях доста, събирах ги няколко месеца. А и ги варих заедно с яйцата 10 минути, а след това киснаха докато изтинат. Но смятам, че количеството на люспите от лука е от значение най-вече.

    Коментар от Таня — 09.04.2010 @ 19:06 | Отговор

    • и аз варих моите с люспите 20 мин и ги оставих да изстинат в течността, но бях сложила само по няколко на яйце и може би наистина от там идва разликата. поздрави🙂

      Коментар от littlethingslife — 15.04.2010 @ 7:55 | Отговор

  4. […] боядисване на хартията са люспите от лук.  Както и при великденските яйца, люспите боядисаха, но не можаха да дадат този насите […]

    Pingback от Купи и чинийки от хартия « ТВОРЕНИЯ — 30.05.2010 @ 14:57 | Отговор

  5. […] Миналата година опитах за първи път с люспи от лук и резултата ми хареса. […]

    Pingback от Великденски приготовления « ТВОРЕНИЯ — 22.04.2011 @ 0:31 | Отговор

  6. […] Първият ми опит с естествени оцватители беше само с  люспи от лук, а следващата година и с различни други оцветители, […]

    Pingback от Боядисахте ли яйцата? « ТВОРЕНИЯ — 12.04.2012 @ 23:19 | Отговор


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

