ТВОРЕНИЯ

22.05.2010

Спагети с гъби, сушени домати и праз

Filed under: паста,рецепти — Таня @ 13:09
Tags:

  Отдавна не съм писала в блога. Мина доста време, наистина, но то не е от мързел, а от всички неща, които ми се струпаха на главата в последно време. Сигурно всеки е изпадал в такава ситуация, в която се чуди от къде да започне да си върши нещата. Та и аз съм тези дни така. Не че не ми се искаше да споделя някоя рецепта или друго, но всичко по реда си… В последните дни освен, че нямам време ме е обхванала и малка тъга, относно нещата, които правя и пътя, който трябва да извървя… Предполагам, че всеки изпада в такива състояния и всеки ги решава по свой си начин. Аз ги решавам с разходка (понякога) в природата или просто  по улиците. Харесва ми да се смесвам с тълпата, така всичко си идва на мястото. А когато имам нужда от уединение ходя на тихи места, където няма много хора… И двата начина за излизане от особени състояния ми вършат работа.

  Но стига с мрачните мисли и тъгата. Ето какво открих съвсем случайно докато се разхождах из града тези дни – четирилистни детелини! Много им се зарадвах! От години не бях намирала, а този ден открих толкова много на едно място, не можах да ги изброя дори. Хората ме гледаха странно докато ги снимах, а аз взех да се притеснявам, та затова и снимките не станаха много хубави, но все пак избрах две, които стават повече.

  Освен четирилистни, открих и няколко петлистни детелини, скрити между другите. Истината е, че почти не видях трилистни детелини, повечето бяха четирилистни! Нали знаете за поверието  за четиерилистните детелине – носят щастие, е дано. Искам да кажа, че си откъснах само две, останалите ги оставихда се  зарадват и други. Радвам се на такива малки неща, те правят денят ми по-ведър, красив и усмихнат.

  А сега за рецептата, която приготвих: спагети. Много ги обичам. Приготвям ги много често и в почти всякакви разновидности. Избрах днешните да са с останалият ми малко праз, сушените домати, които си приготвям сама, не съм ги купвала (жалко, че останаха много малко), моркови и гъби. А да кажа, че и гъби много обичам. Истината е че пастата се приготвя бързо и става винаги вкусно и е един много добър избор за вечеря през седмицата, когато се връщаш уморен в къщи и искаш да похапнеш нещо вкусно.

Спагети с гъби, сушени домати и праз

Продукти за две порции:

  • 2оо гр. спагети
  • 200 гр. гъби
  • 2 моркова
  • 3 стръка праз (бялата част)
  • 7-8 бр. сушени домати
  • 2 супени лъжици зехтин или олио
  • 50 мл. червено вино по желание
  • мащерка, сол на вкус

  Първо почиствам и измивам гъбите, морковите и празът. Сварявам спагетите, но не твърде много, така че да приличат на тесто, а да са леко твърди. Изцеждам водата и ги изплаквам със студена вода.  Заливам с греща вода сушените домати и ги оставям на страна, докато омекнат (за 10-15 мин.). Нарязвам празът на колелца, гъбите на филийки и морковът на кубчета. Запържвам  зеленчуците в зехтина, на гъбите им трябва около 10 минути, за да станат готови. Слагам червеното вино, нарязаните сушени домати и част от водата, в която са киснали. Прибавям мащерката и посолявам. Когато водата  и виното изврат, прибавям сварените спагети и обърквам. Сервирам топли. Може да се поръсят с пармезан или кашкавал, но аз ги предпочетам така. Според мен с вино са чудесни. Приятно готвене и хапване!

9 коментара »

  1. Толкова много четирилистни детелини съм виждала само край къщата на Филип Тотю!🙂 А спагетите си заслужават да се пробват, само сушените домати ще ме затруднят…

    Коментар от be77y — 26.05.2010 @ 22:35 | Отговор

  2. Е, благодаря! И аз се изненадах на детелините, не бях виждала толкова много отдавна! А сушените домати могат да се заменят с пресни, макар че се губи част от ефекта. Успех!

    Коментар от Таня — 26.05.2010 @ 22:49 | Отговор

  3. Таня, много ми е любопитно да ни разкажеш за това как си правиш сама доматите. Аз миналата година се замислих по въпроса, но не стигнах до там да ги правя. Тази година съм решила, живот и здраве, да си направя. Ще ми е интересен твоят метод.

    За тъгата, май е част от живота. Хареса ми начина ти за справяне с нея – разходки. И на мен това ми е един от начините (за справяне с гняв и всякакви емоции май). Много ободряващо действат и след това се връщам нов човек и като че ли по-трезво гледам на нещата.

    Много ми хареса и историята с детелините. Голяма късметлийка си! А за петлистни, не съм сигурна, че съм чувала. На късмет са ти!

    Хареса ми и рецептата за спагети. Аз също си падам по гъбките, така че ще я имам предвид. Много дълго стана, сори:) Приятни топли дни и много хубаво настроение от мен!

    Коментар от littlethingslife — 27.05.2010 @ 20:46 | Отговор

  4. Станимира, благодаря! Петлистни детелини има, виждала съм, рядко се срещат, но не е невъзможно. Сушените домати ги правя август-септември, когато е горещо, суша ги на слънце докато напълно изсъхнат. Използвам дребни доматчета, специално за сушене. Ще напиша как точно стават като ми дойде сезона. А тъгата наистина е част от живота без нея не можем да оценим хубавото. Важно е да излизаме навреме от нея. Хубави дни ти желая!

    Коментар от Таня — 27.05.2010 @ 21:47 | Отговор

    • Супер! Ще чакам да им дойде времето на доматчетата. Поздрави и приятна почивка🙂

      Коментар от littlethingslife — 29.05.2010 @ 13:52 | Отговор

  5. Спагетите изглеждат много апетитно! Задължително ще се пробват! Щом има и сушени доматчета няма как да им се размине:)

    Коментар от luluto — 30.05.2010 @ 8:25 | Отговор

  6. Ако се родя жена искам да съм като Таня!

    Коментар от Лоренцо — 11.06.2010 @ 22:11 | Отговор

  7. красиви кюфтета и манджа със лук
    как всичко ме кефи, ме кефи до тук
    почти кат зюмбюли, почти традафили
    похапвам салатки, спанаци и дюли

    как всичко ме кефи в изящния блог
    съвършено творение – творецът е бог
    и дълго мечтая и дълго витая
    душата на Таня да разгадая…

    Коментар от Лоренцо — 08.07.2010 @ 16:13 | Отговор

  8. […] вода и се оставят за няколко минути. Аз ги използвам в тази  рецепта за паста, но могат да се правят всякакви […]

    Pingback от Сушени домати на слънце и във фурна « ТВОРЕНИЯ — 05.09.2010 @ 21:17 | Отговор


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

