ТВОРЕНИЯ

30.05.2010

Купи и чинийки от хартия

Filed under: HandMade,ръчна хартия — Таня @ 14:38
Tags:

  Отдавна се каня да пиша нещо по темата за рециклирането на хартията. От доста време се занимавам с това – да събирам и използвам непотребната хартия в къщи и от работа. За начало избрах да правя купички и чинийки, а по-нататък ми се ще да опитам да правя и картички от нея. За рециклирането на хартия в домашни условия е писано отдавна (изобщо не мисля, че аз съм първата). Първите купички, които видях бяха тези  на  Вихра, много се впечатлих и веднага опитах и аз да си направя нещо подобно. По познатата техника папие-маше започнах и честно казано малко се пристрастих….Снимките по-долу са на някой от първите ми опити, а други подарих и не можах да снимам. Вихра е описала много добре процеса на  правене на купичките, ако следвате съветите й ще получите много красиви творения. Това, което аз направих е,  че някой от готовите и изсъхнали вече купи доукрасих със салфетки по техниката на декупажа – вземам само най горния слой на салфетката и го слагам внимателно върху купата, след която го минавам с четка, напоена с разредено лепило Ц – 200. Оставям да изсъхне. Някой от купите оцветих с бой и украсих със салфетки, получават се различни купички и чинийки. Истината е, че не можах да снимам най-интересните, но нищо. Тези на снимките са първите ми опити. На средната снимка на чинийката се вижда петно, то е от едно листенце, което не успях да закрепя, но си пусна боята. Въпреки това като форма чинйката ми харесва.

  По интересен за мен остава другият вид рецеклиране на хартията – чрез предварително накисване и после смилане на хартиената каша. Следва изцеждане и изсушаване и изглаждане. Аз последното не го правя. Ето тук  има много красиви предложения от такава рециклирана хартия, а  тук е описан самият процес. Както казах аз не гладя, получава се по-добре според мен, а и мокрото „листче“ по-добре заема формите на купата или чинийката. Във вече смляната каша прибавих изсушени листа и цветенца, получава се много добре. За мен най-добрият начин за боядисване на хартията са люспите от лук.  Както и при великденските яйца, люспите боядисаха, но не можаха да дадат този насите цвят, както при яйцата. За целта при накъсаните листчета добавих люспите, а след това залях с гореща вода и оставих една нощ да покиснат хартийките. На другия ден смлях с миксера цялата смес и прецедих. От люспите останаха малки частички, които много ми харесаха в крайният резултат.

  За купите е добре да използвате по-твърда хартия  – от кашон или кутии, за да могат да са по-твърди като изсъхнат. Преди да „облепите“ купата с мокрото листче е добре да я намажите с някаква мазнина, за да я извадите след това по-добре и да не се скъса. Ако все пак се случи да се скъса – не се тревожете, може да я залепите с лепило.  Готовити изделия може да лакирате с лак за дърво, аз лакирах някой,  като цяло не е задължително, но купите стават по-устойчиви и лъскави. Ами това е!

 

И накрая искам да кажа, че правенето на тези купи и чинийки се превръща в мания, не може да се спре! А ето тук има много красиви неща направени от ръчна хартия, можете да ги ползвате за вдъхновение!

Следващото, което ще се опитам да направя от рециклирана хартия са картички, така че очаквайте скоро и това!

Приятни занимания и дано да съм била полезна!

9 коментара »

  1. Хей, все повече хора срещам, които се вманиачават не тема хартия … суууууупер! Това значи, че вече може да има обмяна на опит, което е още по суууууууууууупер!

    Мога да подхвърля една идея, за изкарване на купите от съда в който се разтила кашата. Вместо да се намазнява е достатъчно да се сложи найлонова торбичка🙂, върху нея С200 не залепва и се отделя много лесно от купата, особено ако е стъклена.

    За естествените оцветители – повечето от опитите не са това което очаквам /макар че са доста забавни/, но най-доброто което съм открила до момента е куркума. Страхотен цвят и за хартия и за яйца🙂

    Продължавайте с опитите и пишете.

    Коментар от irgal — 31.05.2010 @ 11:19 | Отговор

  2. Благодаря! Това за найлоновата торбичка не съм се сещала, ще пробвам, много добра идея! Аз съм още в началото и опознавам нещата…Ще пиша пак, това нистина се превръща в мания!

    Коментар от Таня — 31.05.2010 @ 18:36 | Отговор

  3. Таня, много хубав пост. Много ще ми е полезен. От миналата година много се вдъхнових по правенето на ръчна хартия, но нещата, които изгледах в youtube бяха за големи рамки от комарници и големи легени, които аз нямах. Сега като видях сайта на b&g не знам как съм пропуснала това за домакинското сито или тензуха. Както и да е. Ще се пробва.

    Папие маше техниката много ми харесва и ти благодаря за подробното обяснение. Научих и други интересни неща, за което ти благодаря. Сега остава и аз да се пробвам.

    Ще очаквам с интерес другите ти постове в тази насока. Поздрави и приятни дни🙂

    Коментар от littlethingslife — 01.06.2010 @ 8:21 | Отговор

  4. Станимира, радвам се, че съм била полезна! Но и аз имам още какво да науча!

    Коментар от Таня — 01.06.2010 @ 17:45 | Отговор

  5. Страхотна идея! Аз ползвам подобна техника за направа на бижута:)
    Не ми беше хрумвало да правя панички. А от линковете, които даваш може да се намерят още много невероятни идеи! Много благодаря, че сподели тази информация! Подозирам, че аз ще съм следващата пристрастена:)

    Коментар от luluto — 11.06.2010 @ 23:19 | Отговор

  6. Лулу, видях бижутата, много са красиви! И аз пробвах да направя. От хартия могат да се правят много интересни неща! Много е пристрастяващо!

    Коментар от Таня — 12.06.2010 @ 12:03 | Отговор

  7. […] Има си и закачалка за стена.  Вече съм писала за рециклирането на хартията, […]

    Pingback от Пеперуди и цветя « ТВОРЕНИЯ — 29.07.2010 @ 0:14 | Отговор

  8. […] Правя ги по познатия начин –  като купите , […]

    Pingback от Картички от ръчна хартия « ТВОРЕНИЯ — 12.12.2010 @ 23:57 | Отговор

  9. […] идеални са за подарък. Правя ги по познатия начин –  като купите , от които направих толкова много и все още ми се […]

    Pingback от Картички от ръчна хартия | Bulgarian Blog — 16.12.2010 @ 7:18 | Отговор


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

