ТВОРЕНИЯ

14.07.2010

Спагети с тиквички

Filed under: паста,рецепти — Таня @ 21:17
Tags:

 

  Лятото е в разгара си. А и слънцето тези дни е много силно, вече стана истинско лято. Тези дни съм във ваканция, почивката ми се отразява добре! Бях си обещала, че ще пиша по-често, ще ескспериментирам с повече неща, но отдавна съм разбрала, че между намеренията на човека и реализацията им има голяма разлика. Та днес намирам малко свободно време, за да споделя с вас моя любима лятна рецепа. Спагетите отдавна са ми страст, приготвям ги много често и във всякакви разновидности. Хубавото им е, че се приготвят много бързо и лесно, а и засищат. Чудесни са за летния сезон когато да готвиш е изтезание, макар че аз обичам да готвя. Но следобяд в кухнята става толкова горещо, че не се диша. Това е и причината да хапваме предимно салати, понякога и някой таратор…

  Но и това омръзва. За това приготвих тези спагети. Рецептата не изисква кой знае какви умения и продукти, а и съм убедена, че във вска кухня ще се намери подобна. Комбинацията между тиквички чесън и босилек е много успешна според мен. Опитайте, няма да съжалявате…

Спагети с тиквички  и запържени босилкови листа (за две порции):

  • 200 грама спагети
  • две малки тиквички
  • 10 едри босилкови листа
  • три – четири скилидки чесън
  • половин кафена чаша зехтин (може и олио)
  • пармезан за поръсване (не го пропускайте)
  • сол на вкус

  Спагетите се сваряват според инструкциите на производителя. Аз ги изцедих и изплакнах със студена вода. Тиквичките ги настъргах на едро ренде, чесънът нарязох на дребни кубчета. В по-голям тиган загрях зехтина и запържих босилковите листа за кратко, само леко да изменят цвета си. Извадих ги и оставих настрана. В тигана сложих чесънът и настърганите тиквички (леко посолени). Всичко се пържи на силен огън за 4-5 минути, докато тиквичките станат готови и се изпари водата им. Накрая се прибавят добре отцедените спагети и се разбърква много добре. Държи се на котлона още минута, докато аромтите се смесят. Спагетите се сервират с накъсаните босилкови листа и се поръсват с пармезан.

  Ами това е! Бързо, лесно и вкусно! Без особени усилия. Според мен тези спагети чудесно  си вървят с добре изтудено бяло вино и приятна компания на терасата. Чудесен завършек на един летен  ден!

  И накрая – не забравяйте да се радвате на слънцето, дългият ден, хубавите прохладни вечери  независимо къде се намирате – дали на морето, планината, или в града, няма значение!

  Последните снимки са от две красиви и любими за мен летни цветя, а и напоследък каквото и да правя, от където и да мина все щракам…колко е добре и ми се получва не знам!

  Благодаря за вниманието и до скоро!

 

6 коментара »

  1. Ей, Таня, аз днес правих фокача с тиквички и песто и си мислех, че тези тиквички и пестото могат да се метнат много успешно върху спагети следващия път и ето го твоя пост🙂. Не съм запържвала цели листа босилек, макар да го видях по fiesta на скоро. Интересна идея. Ще я изпробвам.

    Снимките ти на цветя са супер. Весело и по-прохладно в кухнята лято ти желая!

    Коментар от littlethingslife — 17.07.2010 @ 15:44 | Отговор

  2. Таня , привет .🙂
    Спагетите изглеждат много апетитно . Ще ги направя и аз .🙂
    Супер са снимките ти на цветя . Тези “ слънчогледи “ и маргаритки са и мои любими цветя . В момента са нацъфтяли в градината ми и много им се радвам .:)

    Коментар от sabinaberova — 18.07.2010 @ 0:16 | Отговор

  3. Станимира, благодаря! Получиха се интересни спагети, наистина, а и вкусни. Хубаво лято!

    Коментар от Таня — 18.07.2010 @ 0:17 | Отговор

  4. sabinaberova, благодаря!

    Коментар от Таня — 18.07.2010 @ 0:20 | Отговор

  5. Спагети, фиде-ти
    италиански мурафети,
    в летния жар
    тя (Т.) им е цар.

    Красотни цветочки –
    жълто-бели точки,
    в уханна градина
    там Т. е богиня…

    Коментар от Лоренцо — 18.07.2010 @ 21:23 | Отговор

  6. още вдъхновения от
    „Спагети с тиквички”

    С босилк и чесън
    и даже зехтин
    похапвай и дишай
    и кажи – амин!

    Тъй в лайки, в треви,
    в „слънчогледи“ добри
    енигмите кухненски
    тя (Т.) ни разкри!

    Коментар от Лоренцо — 18.07.2010 @ 22:01 | Отговор


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

